9 Sebab Kenapa Community Business Shaklee Best

Assalamualaikum and Hi semua! Untuk entry kalini, sumai nak cerita 9 sebab kenapa community bisnes Shaklee ni best sangat! Jom tengok kat bawah ni 👇🏻🤩

1.  STRONG SUPPORT SYSTEM 

Dalam Shaklee ni, sumai dapat rasa support system yang sangat best. Daripada upline sampailah member2 Shaklee yang lain, memang semua sangat supportive. Lagi2 bila sumai dah involve dalam Projek Blog Mega Shaklee ni kan, haaa lagilah rasa support system yang sangat kuat tu. Kalau ada je update ape2, mesti masing2 akan hantar reminder and bagi kata2 semangat supaya kita rasa bersemangat dan bermotivasi tinggi untuk siapkan task kita. Lagi satu, sumai tengok upline memang sangat menjaga downline masing2. Contohnya, banyak sangat training and info yang upline sumai, Master Wina dah provide. Daripada awal2 join, terus dapat masuk dalam group2 Telegram untuk dapatkan ilmu tentang produk2 Shaklee, bahan2 untuk marketing, and upline always available for consultation walaupun kita ni newbie dalam bisness Shaklee ni. Upline tak kedekut ilmu langsung, sentiasa push kita in a positive way so that kita tak rasa macam bergerak sorang2 dan nak usaha sungguh2 untuk terus maju ke hadapan. InshaAllah.

With my upline, Master NorWina 😍


2. UKHUWAH FILLAH YANG INDAH 

Yang kedua ni, sumai dapat rasa bila setiap kali ada join online class or sharing session dengan Master2. Setiap kali dengar sharing, mesti rasa macam close je dengan semua orang dan pasti akan ada reminder untuk kita betulkan niat nak buat bisnes Shaklee ni kerana Allah, sebarkan kebaikan dan manfaat Shaklee dengan niat nak bantu ramai orang untuk tingkatkan kesihatan masing2 supaya ramai orang bahagia dan kaya. Ye lah, health is the real wealth kan. So, bila ramai orang yang sihat mental dan fizikal, maka ramailah orang yang dapat menjalani kehidupan yang terbaik di dunia ini dan dapat buat persiapan yang terbaik untuk akhirat kelak. Semoga kita semua tergolong dalam golongan yang sentiasa berusaha menjadi hamba Allah yang beriman dan beramal soleh. Aamiin. 


3. VALUABLE KNOWLEDGE

Terlalu banyak ilmu baru yang sumai belajar bila masuk dalam community bisnes Shaklee ni. Ilmu ni pulak sangat2 valuable, ye lah kita dapat belajar pasal nutrisi, pemakanan yang sihat dan kesihatan tubuh badan dengan Master2, dengan pakar nutrisi, Doktor pakar serta Saintis tau! Haaa, rasanya kalau xjoin bisnes Shaklee ni, memang sumai sendiri tak berapa nak aware tentang pentingnya nutrisi untuk tingkatkan kesihatan diri. Walaupun ada banyak je kita tengok kempen2 tentang kesihatan or pemakanan seimbang ni kan, tapi dalam community Shaklee ni, sumai belajar dengan lebih mendalam tentang hal2 ni. So, bila kita dah ada ilmu kan, kita sendiri akan take action untuk bantu family kita dan orang lain supaya amalkan gaya hidup serta pemakanan yang sihat, dan betapa pentingnya Dietary Supplement (Makanan Tambahan) untuk bantu kita lengkapkan nutrisi dalam badan. 

Kelas dengan Scientist Prof Redza Rahman 🔥


4. IMPROVE SKILLS

Yang keempat ni, banyak sangat skills yang sumai improve bila dah join bisnes Shaklee ni. Antaranya adalah social media skills, online marketing and writing skills melalui platform soc med and blog ni. Benda2 ni waktu mula2 nak buat memang rasa mcm time consuming dan tak tahu macam mana nak start. Tapi bila hari2 tengok member2 Shaklee update and kita pun buat dan praktis kan, lama2 mmg rasa skills tu ada banyak improvement. In terms of online marketing ni, banyak nak kena belajar dan improve lagi. Haa, sebab tu la suka bila join bisnes Shaklee ni sebab dapat belajar from Master2 online marketing jugak. Diorng ni dah lama berjinak dalam bisnes online, sumai ni baru setahun jagung. Syukurlah upline and master2 yang lain sudi berkongsi ilmu semua. Alhamdulillah.


5. POSITIVE CIRCLE 

Yang ni sumai dapat rasa dalam BLNC, group telegram, sewaktu sharing session, dan bila buat projek Blog Mega Shaklee. Walaupun sumai tak pernah lagi join BLNC (inshaAllah saya aim next year), tapi bila Master Wina share video2 dan gambar2 kat sana, memang boleh terasa aura positive tu. Semangat2! Lepas tu, bila buat Blog Mega Shaklee ni pulak, memang semua pon positif dan bersemangat tinggi. Kalau baca komen2 semua memang sumai pon dpt rasa the positive vibes tu. Ya lah, semua orang mempunyai struggle masing2 tapi tetap usaha to spread the positivity. Badan pon dah dapat cukup nutrisi kan, so memang positif2 aja lah. 

Best dan menarik kisah transformasi Mr Michael


6. BOOST NETWORKING

Okay, yang ni kan memang best especially untuk para suri rumah. Haa, bayangkanlah kita ni duduk dekat rumah tapi masih boleh buat online networking! Masih boleh networking melalui platform soc med ni kan. Boleh berkongsi tips2 bisness and at the same time sama2 saling berkenalan. Kita pulak memang tak rasa awkward la sebab sama2 dalam community bisnes Shaklee ni kan, so kat situ dah ada satu persamaan yang mengukuhkan hubungan kita dalam community ni. Kadang2 rasa macam amaze sebab asalnya saya ni takdelah ramai sangat kenalan and rasa macam agak sukar untuk berkenalan secara online. Tapi bila dah join community bisnes Shaklee ni, secara tak langsung dah improve my networking skills as well. Alhamdulillah.

7. HIGH IMPACT SHARING

Sejak sumai masuk dalam community bisnes Shaklee ni, almost everyday dengar sharing yang very impactful to my Shaklee business and personal development. Bila dengar je sharing daripada panel jemputan, mesti rasa macam nak kena usaha untuk menjadi yang terbaik and keep on moving forward. It's a must to dream big and never give up! Haaa, macam tulah perasaannya. 

Setiap kejayaan memerlukan pengorbanan 🤲🏻


8. THE WINNER MINDSET

Yang kelapan ni sangat penting. Okay, yang ni sumai rasa ada dalam semua members in community bisnes Shaklee. Pergilah jalan2 dekat soc med member2 dalam Shaklee ni, memang rata2 ada mindset yang ni dan mengukuhkan lagi kepada sumai, kenapa best sangat community bisnes Shaklee ni. Mindset ni penting sangat sebab semuanya bermula di sini. "A winning mindset is positively focused, determined, and resilient. Success is the sole aim for such a person. Their positive thinking and aura are what prepares and strengthens them for the journey towards success." -GoeWellness

Best sangat kelas Coach Gula, Master Puteri 💃


9. PERSONAL DEVELOPMENT

Alright yang terakhir sekali, setelah sumai join community bisnes Shaklee ni, sumai banyak discover my own potential, my strength and improve my weaknessess. Dulu, memang rasa kurang keyakinan diri untuk mulakan bisnes, tapi  bisnes Shaklee ni bukanlah hanya sekadar bisnes, tapi untuk meningkatkan kesihatan diri dan keluarga serta meningkatkan kualiti hidup kami.

Bismillahi MashaAllah 💖


Kalau nak tanya apa2 pasal Shaklee, boleh click link di bawah ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

#MyNasShaklee #shakleemalaysia #shakleeterengganu #shakleekelantan #ShakleeEffects #shakleeindependentdistributor #pengedarshakleekualaterengganu #pengedarshakleebesut #blogmegaShaklee #Shakleethrive2023 #Shakleetriumph2023



Comments

Popular Posts