Kepentingan Vitamin C Shaklee

Baru-baru ini, mak saya ada cerita yang semenjak saya kecil lagi, saya sering mendapat ulser mulut di mana hampir setiap 2 minggu ada je ulser tu dekat bibir luar, dalam atau dekat lidah. Memang teramat sakit tapi disebabkan saya sering sangat dapat ulser tu, maka saya macam dah terbiasa dengan kesakitan itu. 

Mak saya risau dengan keadaan saya dan waktu saya berumur 5 tahun, mak bawa saya ke Hospital Universiti Malaya (tempat saya dilahirkan) untuk check darah dan buat pemeriksaan yang lain sebab kerap sangat saya dapat ulser ni. Keputusan pemeriksaan semua normal sahaja so mak pun tidak lah risau sangat dan saya pun membesar dengan sihat walaupun ulser kerap menyinggah di mulut ini. Dulu waktu makan, kawan2 selalu tanya "eh, kenapa sumai makan belah kanan je?" "Eh, kenapa makan senget2?" Hehe, jawapan saya sama sahaja, "sebab ulser, sakit mulut". 

Anyway, bila dah besar ni, saya pandai2 la cari jalan untuk kurangkan ulser mulut ni dan banyak lah yang saya dah buat antaranya kumur2 dengan air garam, minum banyak air dan jaga kebersihan mulut. Haa, tapi itu tidak mencegah daripada ulser ni terjadi sebab saya perasan yang ulser ni pon akan terjadi apabila badan saya stress. Contohnya, bila kerja terlalu banyak dan semua perlu disiapkan dengan segera sebab bos nak saya present, stress sebab dah nak dekat exam dan macam2 lagi lah. 

Mak saya pun selalu pesan dekat saya untuk ambil Vitamin C sebab antara punca ulser ni pun adalah kekurangan Vitamin C. Tapi tulah, masuk telinga kiri keluar telinga kanan. Selagi boleh tahan sakit tu selagi tulah tak cari jalan keluar untuk sihat. Allahu. Syukur sekarang saya dah berubah dan sentiasa nak jaga kesihatan nikmat yang Allah bagi ni. Alhamdulillah. 

Oh ya, korang tau tak yang selain daripada ulser, banyak lagi penyakit lain yang kita boleh dapat akibat daripada kekurangan Vitamin C dalam badan contohnya, penyakit skurvi yang menyebabkan tulang rapuh, badan lemah dan gusi berdarah.

Sumber : Harian Metro


MY SHAKLEE EFFECT - BEBAS ULSER MULUT

Sejak awal tahun 2023 ni, saya dan suami dah start misi nak dapatkan berat badan yang normal dengan Set Kurus Shaklee. Haaa, alang2 dah consume set kurus tu kami amalkan juga lah Vitamin C, B Complex, Ostenutrix dan Vita Lea. 

For your info, saya start amalkan Shaklee ni since 2019 waktu saya kena gastrik teruk dan selepas sihat tu, saya mulalah culas sikit dengan pengambilan vitamin. Maka, macam2 lah rasa sakit datang balik dan berat badan pun mula naik dan tak mau turun2 dah. Haaa, sebab tulah kami mulakan balik ambil supplement Shaklee sebagai makanan tambahan kami. 

Okay, apa yang saya nampak dengan ketara selain daripada penurunan berat badan adalah sampai bulan Oktober ni, saya belum dapat lagi ulser mulut ni! Mula2 saya ada rasa macam ehhhh, dah lama sangat tak dapat ulser mulut. Lepas tu, saya bagitau pada suami dan mak tentang perkara ajaib ni dan mereka pon rupa2nya perasan yang saya dah lama sangat tak dapat ulser mulut. Memang berkesan sangat2 pengambilan vitamin C 2 biji sehari yang saya amalkan dari bulan Januari 2023 ni! Alhamdulillah syukur ya Allah. 

Vitamin C Shaklee ni memang terbaik! Kita aim nak sihat tengok2 dapat efek cantik juga! Ehhh 😜




10 KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE

1. Tingkatkan sistem imun tubuh
2. Mengurangkan jerawat dan sunburn
3. Menguatkan tulang, gusi dan gigi
4. Mengurangkan risiko demam, batuk, selesema
5. Menurunkan kadar asid urik dan serangan gout
6. Membantu kulit sensitif (eczema, resdung, alergik)
7. Luka cepat sembuh
8. Meransang penghasilan collagen dalam badan
9. Melindungi sel daripada kerosakan disebabkan persekitaran dan radikal bebas
10. Mencerahkan dan melembutkan kulit



TESTIMONI PENGGUNA VITAMIN C SHAKLEE





KESIMPULAN

Semakin meningkat usia, semakin saya sedar akan kepentingan Vitamin C Shaklee dalam membantu saya untuk menjaga kesihatan tubuh badan saya dan ahli keluarga. Jadi, kalau anda termasuk dalam golongan yang kurang Vitamin C, saya sangat sarankan anda untuk mengambil Vitamin C Shaklee sebagai makanan tambahan anda setiap hari. 

✅ Anda nak dapatkan mana2 Produk Shaklee atau nak borak2 pasal Shaklee? Jom contact saya sekarang. Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


✅ Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

Comments

Post a Comment

Popular Posts