3 Sebab Mengapa Saya Memilih Vitamin Shaklee

Sewaktu saya diserang gastrik (GERD) yang sangat teruk pada April 2019, saya rasa sangat sukar untuk menjalani kehidupan seharian kerana setial hari akan ada masa2 yang saya akan diserang sesak nafas. Bila dah sesak nafas tu, mula lah nak bercakap atau berjalan pun jadi mengah2. Kalau depan orang kena cover2 sikit tapi bila duduk sendirian memang rasa sedih dan sangat tak selesa sebab bernafas tersekat2. Nak buat aktiviti pun susah juga disebabkan nafas tersangkut ni. Perut pun selalu pedih juga combo dengan pening kepala. 

Long story short, pada bulan May 2019, upline saya Master Wina telah mengesyorkan Shaklee untuk bantu kesihatan saya ni. Ya Allah syukur Alhamdulillah sejak dari itu, di samping jaga pemakanan dan bersenam, saya boleh katakan yang saya sudah sembuh sepenuhnya daripada gastrik ini. Sekarang ni, bila teringat zaman tu mesti rasa macam ya Allah syukurnya nikmat sihat ini. Sebab itulah saya berazam untuk sebarkan manfaat Shaklee kepada ramai lagi orang yang memerlukan kerana Shaklee telah banyak merubah tahap kesihatan saya mental dan fizikal. 

We love Shaklee! 😍😍



3 Sebab Saya Memilih Vitamin Shaklee

1. Vitamin Shaklee dijamin Selamat

For your info, semua bahan2 yang Saintis Shaklee gunakan adalah daripada bahan semula jadi yang terbaik. Lepas dah dapat yang terbaik ni, Shaklee akan jalankan lebih 350 ujian ke atas setiap ramuan botani yang baru untuk logam berat, racun serangga atau beratus-ratus bahan cemar berbahaya yang lain. Kemudian, Shaklee akan terus menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan dan keselamatan bagi setiap produk. Itulah sebabnya saya benar2 yakin bahawa setiap produk Shaklee adalah 100% selamat untuk digunakan.

2. Vitamin Shaklee Terbukti Berkesan

Okay, banyak syarikat yang claim bahawa produk mereka berkesan, akan tetapi Shaklee bukan sahaja berkesan malah Shaklee mempunyai bukti untuk keberkesanan setiap produk Shaklee. Haaa, memang terbaik tau! Bukti2 ni anda boleh baca dalam lebih 100 kertas kerja saintifik, 90 daripada mereka diterbitkan dalam jurnal ulasan, yang membuktikan kerberkesanan produk Shaklee. 

Shaklee juga telah melabur lebih daripada US$250 juta dalam ujian klinikal, penyelidikan, dan pembangunan. Dan anda boleh lihat dalam Kajian Landmark 2007 yang dijalankan dengan kerjasama penyelidik dari Sekolah Awam UC Berkeley yang menunjukkan bahawa orang2 yang mengambil supplemen Shaklee mempunyai kesihatan yang ketara lebih baik daripada mereka yang mengambil multivitamin tunggal atau tidak mengambil supplemen langsung. 

Dan bukti keberkesanan produk Shaklee juga boleh dilihat pada Pengedar2 Shaklee seluruh dunia yang mengamalkan pemakanan sihat, gaya hidup yang sihat serta pengambilan vitamin Shaklee setiap hari.

3. Vitamin Shaklee Pelaburan Terbaik untuk Kesihatan

Waktu saya berusia awal 20-an, saya tak pernah jangka yang saya akan bersemangat untuk melabur dalam kesihatan saya. Mungkin waktu tu badan saya masih sihat dan muda makanya, saya pun ambil endah tak endah sahaja bila dengar tentang pelaburan untuk kesihatan ni. Haaa, tapi bila dah terkena pada batang hidung sendiri, memang saya menyesal tak jaga kesihatan diri sejak awal lagi. Jadi, saya sangat bersyukur apabila ditemukan dengan Vitamin Shaklee untuk saya jadikan pelaburan terbaik untuk kesihatan diri saya dan keluarga. 

Oh ya, bila membeli dengan Shaklee ni, kita akan dapat bonus juga tau bila dah mencapai cukup UV point tu. Haaa, itu lagi satu yang membuatkan saya sangat tertarik dengan sistem di Shaklee ni. Memang sangat menguntungkan penggunanya. Alhamdulillah.

Kesimpulan

Betul la kata pepatah "tak kenal maka tak cinta". Haaa, so untuk sesiapa yang tengah mencari2 the best supplement for your health, saya sangat syorkan untuk anda cuba amalkan Vitamin Shaklee secara konsisten setiap hari dan saya yakin, dengan izin Allah, anda pasti akan rasa the Shaklee Effect yang sangat positif kepada kesihatan mental dan fizikal anda. Cubalah hari ini! 

✅ Anda nak dapatkan mana2 Produk Shaklee atau nak borak2 pasal Shaklee? Jom contact saya sekarang. Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


✅ Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023


Comments

  1. Alhamdulillah...syukur ke hadrat ilahi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts