Kebaikan Vitamin E Complex Shaklee

Kita selalu dengar tentang Vitamin E dan kebaikannya kepada kulit muka especially untuk melembapkan kulit, pudarkan parut jerawat dan kurangkan jeragat di wajah. Tapi adakah itu sahaja kebaikannya? Haa, jom kita bersuai kenal dengan Vita-E Complex Shaklee. 


Apa itu Vita-E Complex?

Vitamin E adalah antioksidan dan ia penting untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Vitamin E dari sumber semula jadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi Vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh dan lengkap dengan Selenium. Vita-E Complex Shaklee mengandungi 10mg Selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium, dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina. 

Fungsi Selenium :-

✅Membantu tubuh dalam menghasilkan protein khas yang berperanan dalam mencegah kerosakan sel.

✅Membantu fungsi kognitif (pembelajaran)

✅Meningkatkan sistem imunisasi badan

✅Memelihara kesuburan pada wanita dan lelaki

✅Menyumbang dalam penghasilan DNA


Manfaat Utama Vita-E Complex Shaklee 

Melindungi Jantung

Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan koleterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat kedinding arteri, menghalang hemolitik dan penyakit jantung. 

Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif

Kajian pada tahun 1942 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 

Anti-Penuaan

1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan tone muka, dada dan otot peha. 

Anti-oksidan yang Kuat

Pengambilan lebih dari 1200 IU sehadi untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan 

Kelestarian Tenaga

Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen lebih. 

Memperbaiki Arthritis

Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

Menghalang Keguguran 

Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran. 

Memperbaiki Parut

Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut. 




Adakah anda mengambil Vitamin E dengan Cukup? 

Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas : 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam, 500g badam.

Siapa Perlukan Vita-E Complex?

🌸Masalah parut jerawat dan jeragat

🌸Stretchmarks

🌸Suami dan isteri

🌸Atlet

🌸Berisiko kepada kanser

🌸Pesakit Alzheimer



Kesimpulan

Di sini, kita dapat simpulkan bahawa Vitamin E mempunyai banyak kelebihan selain daripada mengekalkan kulit berseri, ianya juga bagus untuk meyokong kesihatan penglihatan, fungsi otak yang lebih baik, menyokong kesihatan jantung dan menambah baik pergerakan sperma. Pakar nutrisi juga mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksida dalam melawan radikal bebas. 


✅ Anda nak dapatkan mana2 Produk Shaklee atau nak borak2 pasal Shaklee? Jom contact saya sekarang. Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


✅ Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023



Comments

Popular Posts