Testimoni CoQ10 Supplement Untuk Tenaga

Pada 5 Ogos yang lalu kami berpeluang untuk melakukan Dayhike Gunung Sarut di Setiu Terengganu. Pendakian kami bermula around 8.20am and kami sampai ke puncak pada 1.55pm. Kalini organizer agak strict dengan cut off time untuk sampai ke puncak iaitu pada jam 2pm. Kami menghormati peraturan yang telah ditetapkan oleh organizer dan kita doa dan tawakal kepada Allah. Alhamdulillah kami berjaya sampai dan turun dengan selamat within cut off time. Perjalanan menurun pulak bermula pada 2.20pm dan kami sampai kat bawah 6.55pm. 

Gunung Sarut | 1229M


Since kami ni jenis slow and steady dan sangat mengutamakan "biar lambat asal selamat sampai puncak", so bila pendakian ini bermula agak lewat dan ada cut off time, maka ini memang mencabar our mental and physical. Previously kami ada juga melakukan pendakian bersama dengan organizer GunungHub (Highly recommended) ke Gunung Datuk (Trans YTA) dan Gunung Kerunai dan kedua2 pendakian ni bermula seawal 5am dan cukup santai untuk newbie macam kami. 

Okay, basically Gunung Sarut ni tidak lah terlalu mencanak tapi kena mendaki agak jauh after jumpa bluepool tu sampai lah ke puncak dan jarak perjalanan around 7km+ sehala. So dalam 15km+ pergi balik. Kalau boleh santai2 sepak daun memang relaks la kami nak hiking tapi sebab nak laju ada cut off time so untuk kami yang newbie ni memang mencabar rasa macam masuk climbathon pula hehe. Terkejar2 di situ sebab faham je guide tak nak kita keluar time maghrib. Kat sini pengajaran untuk kami lah supaya next time tanya dulu ini trip santai2 sesuai utk newbie ke or santai otai2 padu hahaha.

Anyway selain bluepool, viewpoint sarut ni cantik dan time kami turun tu sedang berangin mendung, kebetulan berdua je dengan Anas, so kita rehat2 dan gelakkan diri masing2 serta enjoy the view dekat situ, Subhanallah. 😆😍


Viewpoint Gunung Sarut


Bluepool sangat cantik, crystal clear Subhanallah


"Syukur sangat kami dah start ambil supplement CoQ10 Trol Plus Shaklee untuk menyokong penghasilan tenaga bagi jantung kami memandangkan inilah pace paling laju sepanjang pengalaman kami."

Rehat pun ala kadar je labu sebab kami newbie so memang rushing untuk sampai ke puncak dan turun within cut off time 😂 Terima kasih buat suamiku, Anas yang very supportive dan memahami semangat waja diri seorang Sumaiyah. May Allah grant you the highest level of Jannah my love. 😍 

Bismillahi MashaAllah ⛰️


🌟 Our Shaklee Effect 🌟

Alhamdulillah kami dah ambil cukup nutrisi vitamin Shaklee setiap hari consistently for the past 7 months. So energy tu memang rasa lain sangat ya, sungguh bertenaga and memang rasa perbezaan ketara berbanding dengan hiking gunung last year. Before this tapak kaki memang sakit gila bila menurun nak cecah tanah, tapi sekarang Alhamdulillah dah boleh turun macam biasa dan increase speed gitu. fuh, memang rasa syok sangat! 

Pagi sebelum pendakian ke Gunung Sarut, kami ambil :-

ESP

✅CoQ10

✅Omega Guard

✅Vita C Plus

✅B-Complex

Sekarang ni semasa dalam recovery phase, kami rasa sangat bertenaga dan muscles badan pun cepat je sembuh. As compared to last year, kalini kami hanya ambil masa 3 hari sahaja dan harini kami dah boleh start hiking Bukit Besar Kuala Terengganu macam biasa, Alhamdulillah. Kalau last year, lepas seminggu dua baru hilang rasa sakit2 ni. 

Post hiking recovery

Day 4 after Gunung Sarut dah boleh hiking Bukit Besar pula Alhamdulillah  


Oh ya, lagi satu yang kami terasa sangat Shaklee Effect tu lepas kami start ambil CoQ10 pada bulan Julai yang lalu iaitu lebih kurang 2 minggu sebelum pendakian ke Gunung Sarut ni. Memang terasa sangat perbezaan tenaga tu since the 1st day kami start ambil CoQ10 ni. Antaranya adalah :-

Bangun tidur awal dan terus terjaga dengan segar

Bila dapat effect macam ni memang automatik badan tu rasa tak lemau atau lesu ya. Bila bangun rasa segar ni pun buat kita rasa gembira untuk mulakan hari kita dengan produktif. 

Rasa bersemangat untuk training sebab badan rasa cukup bertenaga sepanjang hari

Haa, yang ni kami nampak biasanya kalau walking atau jogging after 5km tu dah agak slow, tapi sejak ambil CoQ10 ni, lepas 5km badan kami rasa macam semangat lagi nak teruskan training tu. Memang rasa best lah!

Kulit semakin smooth dan parut jerawat pudar cepat 

Okay, yang ini Anas yang tegur saya. Haritu dia ada tegur dah lepas makan ESP, kulit nampak makin berseri-seri. Tapi lepas makan CoQ10 ni, dia perasan yang parut jerawat saya cepat pudar dan kulit nampak smooth je. Alhamdulillah. 


Apa itu CoQ10?

CoQ Trol Plus Shaklee mengandungi CoQ10 iaitu bahan yang didapati secara semulajadi dalam tubuh bagi membantu menukarkan makanan kepada tenaga. CoQ10 terdapat pada hampir setiap sel dalam badan. CoQ10 juga bertindak sebagai antioksidan yang kuat bagi melawan radikal bebas iaitu partikel yang merosakkan sel dalam tubuh yang mengakibatkan kerosakan membran sel, mengganggu DNA dan juga menyebabkan sel mati. 

Saintis percaya radikal bebas menyumbang kepada proses penuaan dan beberapa masalah kesihatan. Ini termasuk penyakit jantung dan kanser. Antioksidan seperti CoQ10 ini bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, malah boleh mengurangkan seterusnya membantu mencegah sesetengah kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas ini.

Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung

Jantung kuat dapat memastikan darah dapat dipam dengan lancar ke suluruh pelusuk badan.

Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL 

LDL adalah kolestrol jahat. Jumlah LDL yang tinggi akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius terhadap sistem kardiovaskular. Kolestrol ini menyebabkan pembentukan plak di dalam saluran darah dan jika saluran darah semakin sempit ini akan menyebabkan serangan jantung atau strok. 

Meningkatkan peredaran darah

Apabila jantung mempunyai tenaga mencukupi, darah dapat dipam ke seluruh badan dengan lancar. Hasilnya, semua organ di dalam tubuh kita mendapat oksigen mencukupi.

Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

Apabila jantung mempunyai tenaga mencukupi, darah dapat dipam ke seluruh badan dengan lancar.




Selain CoQ10, CoQ10 Shaklee juga mengandungi Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau yang menjadikannya mempunyai kelebihan berikut:-

🌸Mencantikkan kulit

🌸Meningkatkan kesuburan

🌸Menggalakkan tekanan darah normal

🌸Melawan keletihan

🌸Meningkatkan tahap tenaga dan stamina

🌸Meningkatkan fungsi otak

🌸Membantu organ lain mengekalkan fungsi optimum




Keistimewaan CoQ10 Trol Plus:

✅Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel

✅ Ia berada di dalam sel mitokondria stesen janakuasa sel.

✅Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung dan hati

✅ Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari.

✅ Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada di rosakkan oleh radikal bebas.


Testimoni CoQ10 Tros Plus 





Kesimpulan 

CoQ10 adalah supplement yang sangat bagus untuk mereka yang cepat rasa lemah, lesu, mudah penat dan mengantuk. Hal ini kerana CoQ10 adalah nutrien penting yang mempunyai unsur antioksida untuk melawan radikal bebas dan ianya sangat diperlukan oleh "mitochondria" iaitu pusat penghasilan tenaga yang ada di dalam sel badan kita. Maka, CoQ10 ini sangat penting untuk penghasilan tenaga, kesihatan jantung, meningkatkan kesuburun lelaki dan wanita, serta membantu organ lain mengekalkan fungsi optimum dan meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. 

Jom kekal sihat bertenaga dengan CoQ Trol Plus Shaklee!


✅ Anda nak dapatkan mana2 Produk Shaklee atau nak borak2 pasal Shaklee? Jom contact saya sekarang. Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


✅ Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023



Comments

Popular Posts