Vitamin Untuk Wanita Kekal Sihat Bertenaga

Terdapat pelbagai suplemen yang boleh memberi manfaat kepada wanita, bergantung kepada keperluan individu dan mengikut concern kesihatan mereka. Haa, lagi2 zaman sekarang ni ramai wanita yang bekerjaya dan juga suri rumah yang bekerjaya kan. Bila sibuk menguruskan keluarga dan kerjaya, ramai juga yang mengalami kekurangan vitamin dan mineral yang penting untuk badan mereka. 

So macam mana nak tahu badan kita ni kekurangan vitamin dan mineral ya? Okay, simptom kekurangan vitamin berbeza-beza bergantung pada nutrien tertentu yang kurang dalam diet. Beberapa simptom biasa kekurangan vitamin pada wanita termasuk :- 

✅ Mudah keletihan dan lesu
✅ Rambut gugur
✅ Kuku rapuh
✅ Luka mulut
✅ Kulit kering
✅ Anemia
✅ Sistem imun yang lemah

Tahukah anda bahawa vitamin atau supplement yang berkualiti boleh memberi manfaat kepada wanita kerana ia boleh memberikan nutrien tambahan yang mungkin kurang dalam diet mereka, membantu menangani kebimbangan kesihatan tertentu sebagai contoh ketika hamil, penyusuan, haid dan menopaus serta untuk menyokong kesejahteraan keseluruhan wanita. 

Berikut merupakan vitamin yang terbaik untuk keperluan nutrien wanita di mana sesetengah wanita mungkin memerlukan jumlah vitamin dan mineral tertentu yang lebih tinggi, seperti zat besi, kalsium dan asid folik, untuk menyokong kesihatan reproduktif dan keseluruhan mental fizikal mereka. 

🌼 Vitamin Terbaik Untuk Wanita 🌼

1. Vita-lize

Tahun 2023, Shaklee telah memperkenalkan Vita-Lize yang telah dipertingkatkan dan menggunakan formulasi baharu. Sebelum ini, ianya dikenali sebagai Vita-Lea Iron Plus. 



Setiap hidangan Vita-Lize Shaklee membekalkan 25 jenis vitamin dan mineral penting. Manakala, 2 tablet Vita-Lize membekalkan 600 mcg asid folik dan vitamin B. Selain itu, ianya juga menggunakan sistem penghantaran salutan mikro berpaten yang direka untuk memastikan penyerapan asid folik. Jadi, untuk mendapatkan manfaat yang optimum, kita disarankan untuk mengambil 2 tablet setiap hari bersama makanan. 

Antara kebaikan Vita-Lize adalah :

✅ Mengisi jurang nutrisi
✅ Meningkatkan tahap tenaga, kecergasan tubuh
✅ Menambah baik mood
✅ Mengurangkan tekanan dan kebimbangan
✅ Membantu sistem memori dan fokus
✅Meningkatkan sistem produktif terutama bagi remaja yang sedang membesar
✅ Membantu dalam stimulasi metabolisma
✅ Melindungi fungsi buah pinggang, jantung, hati
✅ Menyediakan nutrisi asas, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru



2. GLA COMPLEX

Diformulasi khas untuk membantu wanita mengekalkan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan dan untuk seimbangkan hormon wanita. Jika anda mahukan keselesaan dan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan anda, GLA (Asid Linolenik Gamma) adalah jawapan yang anda cari.

GLA adalah asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh anda untuk menghasilkan prostaglandin – bahan yang membantu mengawal-atur pelbagai proses tubuh. Malah, ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur.




Keistimewaan Shaklee

Diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap. Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak Omega-6), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit.

Antara kebaikan GLA Complex adalah :

📌 Bagus untuk mengatasi masalah haid tidak teratur
📌 Senggugut
📌 Simptom menopaus
📌 Masalah Jerawat hormon
📌 Masalah Cyst / Fibroid
📌 Meningkatkan kesuburan wanita
📌 Mengekalkan kelembapan kulit
📌 Menguatkan kuku rambut
📌 Melegakan PMS
📌 Mengawal tahap kolesterol
📌 Tingkatkan fungsi sistem saraf
📌 Kurangkan blood clot yang menyebabkan sakit jantung
📌 Membantu menangani eczema





3. OMEGA GUARD

Omega Guard adalah minyak ikan terbaik kerana mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA ni lah yang sangat bagus untuk bantu turunkan paras kolesterol jahat LDL dalam darah.

Ia juga diekastrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk dan tidak tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.



Omega Guard ni dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak Omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Bukan je kolesterol LDL turun, bagus untuk kecerdasan otak, kesihatan sendi, jantung dan tingkatkan antibodi kita. 

Antara kebaikan Omega Guard Shaklee adalah :-

☘️ Melicinkan kulit kemerah-merahan
☘️ Mengawal kolestrol dan tekanan darah 
☘️ Mencegah strok dan masalah obesiti 
☘️ Memelihara kesihatan jantung
☘️ Menyokong kesihatan sendi
☘️ Membantu mengawal berat badan
☘️ Meningkatkan daya memori
☘️ Mengelakkan demam dan asma
☘️ Membantu masalah kulit ( EKZEMA )
☘️ Membantu perkembangan otak bayi
☘️ Meningkatkan kesihatan menyeluruh
☘️ Membantu mencairkan kahak
☘️ Mengurangkan sakit kepala





4. OSTENUTRIX

Tahukah anda bahawa 1 daripada 3 wanita dan 1 dalam 5 lelaki akan mengalami patah tulang dan osteoporosis. Lebih 80% daripada mereka yang patah tulang pada umur 50 tahun ke atas disebabkan oleh osteoporosis. 1 daripada 3 pesakit patah tulang pinggul akan kembali patah dalam tempoh 1 tahun.




Sering kita dengar Kalsium sangat penting dalam kesihatan tulang kan?

Walaupun kalsium memainkan peranan penting dalam pembentukan dan kekuatan tulang, tetapi kalsium sahaja tidak dapat menjalankan tugas itu. Gabungan nutrisi yang terdiri daripada 7 mineral penting pembina tulang diperlukan untuk membina dan mengekalkan kekuatan tulang. 

Mineral ini bergandingan bersama untuk membentuk kristal keras yang memberikan kekuatan dan struktur pada tulang kita.

Di Shaklee, OsteNutrix diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D3, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil dan mudah ditelan.

Gabungan Mineral dalam OsteNutrix Shaklee Untuk Tulang Yang Sihat dan Kuat :

1. Kalsium - Blok pembinaan untuk tulang
2. Vitamin D - Meningkatkan penyerapan kalsium
3. Magnesium - Memasukkan kalsium ke dalam tulang
4. Boron - Membantu metabolisme tulang
5. Zink, Kuprum, Mangan - Mengaktifkan enzim yang membantu pembinaan jisim tulang

Antara kelebihan OsteNutrix adalah :-

✔ Membantu menstabilkan tekanan darah
✔ Melegakan sakit belakang
✔ Memulihkan kekejangan
✔ Membantu atasi masalah sembelit
✔ Membantu tidur dengan lena
✔ Mengurangkan risiko Osteoporosis
✔ Membantu pergerakan otot yang lancar





KESIMPULAN

Wanita mempunyai keperluan pemakanan yang terbaik terutamanya semasa peringkat kehidupan yang berbeza seperti kehamilan, penyusuan, haid, dan menopaus. Maka, Shaklee telah menghasilkan vitamin untuk wanita yang selamat, terbukti, dan berkesan untuk membantu memastikan keperluan nutrien ini dipenuhi, terutamanya apabila pengambilan makanan sahaja mungkin tidak mencukupi. Walaupun supplement ni bagus dan banyak manfaat, tapi kita kena ingat juga lah tentang kepentingan diet yang seimbang sebab di Shaklee memang menitik beratkan diet yang seimbang, senaman yang cukup serta pengambilan supplement yang bijak.  


✅ Anda nak dapatkan mana2 Produk Shaklee atau nak borak2 pasal Shaklee? Jom contact saya sekarang. Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


✅ Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023


Comments

Popular Posts