Petua Hilangkan Jeragat dengan Mudah dan Selamat

Assalamualaikum and hi semua! Harini saya nak share dengan semua para pembaca tentang petua hilangkan jeragat. Okay, pertama sekali kita kena tahu lah apa itu Jeragat? Jeragat adalah bintik-bintik kecil berwarna coklat yang boleh tumbuh di mana-mana bahagian badan. Walau bagaimanapun, bintik-bintik ini biasa berlaku di muka dan lengan. Jeragat, bintik penuaan, dan tompok kulit gelap yang lain boleh menjadi lebih gelap apabila terdedah kepada matahari. 


So, apa yang kita boleh buat jika kita mempunyai jeragat? Atau, ada ke cara2 untuk lindungi kulit daripada jeragat ni? Haa, ada banyak petua atau cara2 untuk jeragat ni antaranya secara Home Remedies, penggunaan skincare yang selamat atau melalui teknologi perubatan seperti contoh chemical peel dan laser kulit. Anyway, jom saya share petua yang boleh kita amalkan di rumah memandangkan ianya mudah, selamat dan harganya jauh lebih murah daripada melakukan rawatan menggunakan teknologi masa kini. 

Home Remedies untuk hiperpigmentasi membantu memperbaiki penampilan tompok kulit gelap. Beberapa remedi termasuk: 

1. Gel Aloe Vera

Gel tumbuhan ini digunakan untuk menguruskan banyak keadaan kulit. Ia digunakan untuk mengurangkan hiperpigmentasi kulit. Aloesin adalah bahan aktif aloe vera dan berpotensi untuk mencegah lebihan pengeluaran melanin dan hiperpigmentasi kulit.Untuk mendapatkan kesan yang bermanfaat, anda boleh sapukan gel aloe vera terus ke kawasan yang terjejas. Anda juga boleh meletakkan gel aloe vera dalam topeng muka buatan sendiri anda.

2. Teh Hijau

Ia terkenal dengan aktiviti antioksidan dan anti-radang. Teh hijau menyebabkan kesan pencerahan kulit dan juga berkesan dalam menguruskan lesi hiperpigmentasi. Dalam satu kajian, teh hijau juga didapati berkesan dalam mencegah kemerahan kulit yang disebabkan oleh sinaran ultraungu (UV).6 Untuk menggunakan teh hijau untuk kulit, anda boleh membuat topeng muka teh hijau atau meletakkan teh hijau dalam resipi topeng buatan sendiri anda.

3. Soya

Tahukah anda bahawa soya ini adalah agen pencerahan kulit yang berkesan. Kacang soya membantu dalam hiperpigmentasi selepas keradangan akibat jerawat. Ia juga berkesan dalam kerosakan foto (perubahan rupa kulit akibat sinaran UV), hiper melanosis muka (pigmentasi kulit muka yang berubah), dan melasma. Anda boleh menambah soya ke dalam diet anda untuk mendapatkan faedah yang sangat diperlukan. Minum susu soya ESP adalah pilihan yang baik.

4. Pomegranate (Buah Delima)

Delima berguna dalam menangani hiperpigmentasi. Untuk menggunakan buah delima, anda boleh menghancurkan beberapa biji dan menggunakannya sebagai topeng pengelupasan. Pastikan urut perlahan-lahan kerana ia boleh merengsakan kulit. Anda juga boleh menggunakan minyak kulit delima. Anda harus menggunakan minyak hanya selepas pembersihan dan toning tetapi sebelum melembapkan. 

5. Grape Seed Oil (Minyak Biji Anggur)

Minyak yang diperoleh daripada biji anggur kaya dengan vitamin E dan C, antioksidan yang kuat. Faedah antioksidan berguna untuk menangani hiperpigmentasi. Untuk menggunakan minyak biji anggur, anda boleh Sapukan minyak biji anggur tulen sebagai serum pada muka anda sebelum tidur. Campurkan beberapa titis minyak biji dalam pelembap atau krim anda untuk mendapatkan faedah. Campurkan minyak biji anggur dengan beberapa minyak pati lain seperti lavender. Anda harus menggunakan tidak lebih daripada beberapa titis minyak pati dengan minyak biji anggur.


Skincare yang selamat dan berkesan. Haa, ramai yang suka pakai skincare kan. Tapi, adakah skincare yang kita pakai tu mampu melindungi kita daripada jeragat? Okay, di sini saya ingin mengesyorkan Youth Skincare yang lengkap, selamat dan berkesan. Yang paling best adalah kandungan bahan dalam Youth Skincare ni pon ada bahan2 seperti Home Remedies yang saya nyatakan di atas.


Kenapa best sangat YOUTH SKINCARE daripada SHAKLEE ni?? Ramai dah pengguna Youth Skincare dapat feedback yang sangat positif selepas menggunakan Youth Skincare. 😍

Antara kesan positif kami pengguna Youth Skincare adalah:

✅ Kulit jadi lebih tegang.

✅ Liang pori makin mengecil.

✅ Jerawat mengecut.

✅Parut jerawat tompok hitam bekas jerawat makin pudar dan hilang!

✅ Jerawat yang baru nak naik cepat surut.

✅ Kulit semakin cerah dan berseri. 

✅ Kulit makin lembap dan licin.

✅ Jeragat makin berkurang dan makin pudar.

✅ Kedutan bawah mata pun makin berkurang.

✅ Garis halus pun dah makin berkurangan.

Saya dan ramai pengguna Youth Skincare mengalami perubahan positif kepada kulit kami! 



Perbezaan YOUTH SKINCARE dengan jenama penjagaan kulit muka di luar sana?? 

YOUTH SKINCARE ni sangatlah ISTIMEWA sebab :

🌱100% natural- bebas daripada bahan kimia yang merbahaya.

🌱100% Vegan - diekstrak daripada tumbuh-tumbuhan semula jadi.

🌱Tidak menyebabkan allergic reaction. Sesuai ntuk kulit sensitif. 

🌱Tidak menyumbatkan liang pori.

🌱Tidak diuji ke atas haiwan.

🌱Tidak memedihkan mata.

🌱Terbukti berkesan dan sesuai untuk semua jenis kulit.

🌱Sesuai untuk lelaki dan perempuan.

🌱Terbukti mampu untuk menjadikan kulit nampak lebih muda daripada usia sebenar.

🌱Kesan seawal 7 hari.

🌱Gluten free.





So, ini adalah beberapa item yang ada dalam YOUTH SKINCARE. 

✔️Luminious Gel Oil Cleanser

Pencuci muka bebas buih yang menjadikan kulit muka lebih lembut sejak cucian pertama! Dan paling best ia nya adalah double cleansing tau.

✔️Perfecting Skin Toner

Untuk mengelakkan kulit kusam dan menjadikan kulit lebih glowing secara semulajadi.

✔️Activating Serum

Memperbaharui sel kulit dan meremajakan kulit. 

✔️Age defense Moisturizer SPF 50

Perlindungan daripada sinaran UV, melembutkan serta memperbaiki tona tidak sekata pada kulit muka.

✔️Moisture Lock Day Cream

Membantu mengunci kelembapan pada kulit dan memberikan penghidratan kepada kulit lebih mendalam. Say bye-bye to dry skin!

✔️Advanced Renewal Night Cream

Membantu untuk memperbaharui sel-sel kulit sewaktu kita tidur. 

✔️Radiance C & E

THE BEST untuk mengurangkan garis dan keidutan dan memperbaiki tekstur kulit secara keseluruhan.

KESIMPULAN

Best kan bila kita dah tau apa bahan2 yang boleh membantu untuk kita hilangkan jeragat dan bolehlah kita amalkan daripada sekarang. Bak kata pepatah, prevention is better than cure. Jadi tunggu apa lagi, jom dapatkan Youth Skincare sekarang dan alami sendiri keberkesanannya! 

Jom baca Petua Hilangkan Jeragat dari blog kawan saya. 

Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


📌 Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

Comments

  1. banyak juga petua hilangkan jeragat, lagu senang bila dah ada youth skin care, best nanti bileh cuba

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts