Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee

Assalamualaikum and hi semua! Dalam previous entry, saya ada share tentang Set Puasa Shaklee dan ramai yang bagi feedback positif and bagitau yang set puasa tu memang best sangat ambil time puasa sebab perut jadi lega tak risau pasal gastrik, kenyang lagi lama, kurang haus di waktu siang hari dan rasa lebih bertenaga walaupun tengah berpuasa. Alhamdulillah, seronok sangat saya baca feedback2 daripada customer Shaklee semua. 

Alright, so tajuk entry kita kalini menarik sangat iaitu Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee. Haaaa, sebenarnya bila masuk bulan puasa kan, ramai orang yang memang aim nak kurus tau tapi al maklumlah semua makanan sedap2 dan makanan yang jarang ditemui semua nak keluar time bulan puasa kan...Lepas tu banyak pulak pilihan makanan yang buat kita jadi rambang mata rasa macam nak makan semua yang dijual kat bazaar tu! Haha, memang menguji nafsu betul. Kalau situasi sebelum2 ni sumai dan anas memang selalu aim nak beli sikit je dekat bazaar tu contohnya kuih tepung pelita, ikan bakar, ayam percik.. eh, tu macam banyak pulak list nya kan. Haha, selalunya memang macam tulah. Kita nak beli 1 tapi terbeli banyak pulak. Dah terbeli mestilah kena makan sampai habis kan sebab tak nak membazir. Alahai, kalau dok ulang2 gini macam mana la nak kurus uii. Haha. 


Sedap2 kan makanan bazaar nii 😋



Kalau korang nak tau, banyak la perubahan yang sumai dan anas dah rasa sejak kami start weight loss journey ni since January 2023 dengan cara Intermittent Fasting menggunakan Set Kurus Shaklee. Memang kami pon tak sangka dapat istiqamah setiap hari sampailah ke hari ini, hari yang ke-73. Cuma waktu IF tu je yang berbeza2 sedikit sebab ada hari yang kami buat 12:12, ada hari 14:10, dan ada hari kami buat 16:8. Apa2 pon kami raikan kejayaan kecil kami iaitu istiqamah dalam pengambilan nutrisi yang secukupnya setiap hari dan dah berjaya menukar tabiat pemakanan kami, Alhamdulillah. Daripada selalu makan malam dekat luar, makan makanan yang tak berkhasiat, junk food dan sebagainya, kepada makan makanan yang seimbang, berkhasiat serta mengikut waktu yang ditetapkan. Haaa, jadi disiplin gitu.  

Set Kurus Shaklee atau dikenali juga sebagai Set Hello New You ni memang sangat2 membantu dalam proses kami nak sihat dan kurus sebagai contoh mengawal sugar withdrawal, kurangkan craving benda2 manis, kurangkan nafsu makan dan melancarkan sistem penghadaman. Selain itu, set ni sangat membantu untuk kita kawal portion makanan kita. Senang cita, untuk buat suku2 separuh tu memang terus jadi mudah bila dah consume set ni. Memang terbaiklah kan. 

Jadi, since ramai juga yang tanya kami, boleh ke nak kurus sebelum raya ni kalau ambil Set Kurus Shaklee ni? Haaa, jawapan kami adalah, of course boleh! Dengan syarat, kenalah jaga pemakanan especially time berbuka dan moreh tu dan ambil semua yang disediakan dalam set ni setiap hari. Mesti ada yang tertanya2, apa yang ada dalam set kurus shaklee ni? Apa manfaatnya dan bagaimana boleh bantu kita untuk kurus sebelum raya? Okay, jom baca kat bawah ni kita share dengan you all semua 👇🏻👇🏻 

SET KURUS SHAKLEE

Harga promosi ni sampai 31 Mac je tau! 🔥🔥


So basically, Set Kurus Shaklee ni dapat membantu kita untuk menurunkan berat badan secara semulajadi, sihat, selamat dan tanpa kesan drastik melalui tiga konsep 3B, iaitu : 

✅ BAKAR 

✅ BUANG 

✅ BINA 

Dalam set ni ada 4 produk Shaklee yang sangat best iaitu : 

1️⃣ CINCH - Bertindak sebagai agen pembina otot kerana ia mempunyai kandung leucine yg dapat menjaga tisu otot ketika proses penurunan berat badan. Ia juga akan memperlahan aliran makanan dalam usus yg menjadikan kita berasa kenyang dengan lebih lama dan kurang makan. Ia juga mempunyai INDEKS GLISEMIK yg rendah. Seperti yang anda tahu, makanan yg mempunyai nilai GI yg rendah akan membebaskan glukosa dengan perlahan-lahan dan akan meningkatkan glukosa dan hormon insulin secara berperingkat.



2️⃣ LECITHIN - Bertindak sebagai agen pemecah lemak ia akan membantu pecahkan lemak kepada tenaga, mencegah lemak terkumpul atau menempel kat organ-organ (visceral fat) serta menguraikan lemak supaya lebih mudah disingkarkan dari badan.



3️⃣ OMEGA GUARD - Bertindak sebagai agen pembakar lemak di mana ia membanru mengelakkan pembentukan lemak, menggalakkan pembakaran lemak, merendahkan tahap kolestrol serta mencegah saluran darah yang tersumbat.



4️⃣ HERBLAX - Bertindak sebagai agen Detox dan buang toksin di mana ia akan membantu masalah sembelit, menyingkirkan toksin dari usus dan membantu perlawasan. 


Haa, best kan manfaat semua yang ada dalam set ni! So agak2 boleh kurus tak before raya tahun ni? Mesti boleh dengan Set Kurus Shaklee! Aaa gituu.. set ni pon tengah harga promosi sampai 31 Mac, jadi kalau betul kita nak kurus before raya, JOM cepat2 order before puasa ni okay! Whatsapp je sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


Waktu saya menulis ni kan, tinggal lagi 7 hari sahaja kita nak masuk dalam bulan Ramadhan. Saya doa semoga Ramadhan kita semua tahun ni adalah lebih baik daripada Ramadhan yang sebelumnya, Aamiin. 

 

#MyNasShaklee #shakleemalaysia #shakleeterengganu #shakleekelantan #ShakleeEffects #shakleeindependentdistributor #pengedarshakleekualaterengganu #pengedarshakleebesut #blogmegaShaklee #Shakleethrive2023 #Shakleetriumph2023 




Comments

  1. Salam Perkenalan Sumaiyah. Seronok baca your weight loss journey. Kipidap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan. Thank you Azlin for dropping by 🤩🤩

      Delete

Post a Comment

Popular Posts