Pengalaman Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee

Assalamualaikum and Hi semua! Dalam previous entry, sumai dah share apa manfaat setiap produk dalam Set Puasa Shaklee ni, boleh baca kat sini 👉🏻 Kenapa Kena Ada Set Shaklee untuk Puasa. So kalini, saya rasa semangat nak cerita tentang pengalaman saya dengan Set Puasa Shaklee and nak share some feedback from customers yang dah pon consume set ni. 

To be honest, sumai sendiri memang excited bila tengok Shaklee buat promo kaw2 untuk set ni sebab bila sumai puasa memang sahur dan berbuka dengan set ni dan badan tu memang rasa sihat dan bertenaga sepanjang berpuasa. Alhamdulillah. 

Set Puasa Shaklee as easy as 1-2-3



Okay, selalunya kan bila nak masuk je bulan Ramadhan, apa yang paling you all terpikir2 sekali? Kalau macam sumai kan, selalu terpikir nak makan apa time sahur supaya perut rasa sedap je dan tak gastrik and pikir macam mana nak maintain tenaga supaya tak lemau lesu waktu siang tu. Malam pulak lepas berbuka kita nak kemas2 dan bersiap untuk Tarawih pulak, nak mengaji, tahajjud dan sebagainya. Haa, nak buat semua ni memang memerlukan kesihatan mental dan fizikal yang mantap. 


Kalau dulu time bekerja dalam bulan Ramadhan, bila masuk je waktu rehat confirm terus letak kepala atas meja a.k.a nap time. Tapi yang payahnya tu bila nak bangun from nap time and maintain bertenaga sampai lah balik kerja. Now dah work from home as Shaklee Independent Distributor ni, sumai test pulak ambil Set Puasa Shaklee for sahur then buat juga kerja macam2 sewaktu berpuasa ganti. Result dia? Perghh, memang berbaloi2 lah consume set ni. Terus rasa macam, alaa kenapa la tak ambil set ni awal2 dulu. Hehe, tulah orang kata, kalau tak kenal maka tak cinta. Memang jatuh cinta la dengan set ni sebab banyak memudahkan sumai bila nak Ramadhan ni. 

Oh ya, lagi satu kan waktu sumai dengar Health and Wellnes Talk by Shaklee, nutritionist ada mention tentang situasi yang kerap kita alami dalam bulan puasa contohnya mengantuk, hilang fokus, ketidakhadaman, dehidrasi, dan sembelit. Jadi, untuk setiap situasi ni, mereka ada mencadangkan (seperti gambar di bawah 👇🏻) nutrisi untuk membantu tubuh badan kita untuk menghadapinya. 

✅ Mengantuk, hilang fokus - Protein, Vitamin B
✅ Ketidakhadaman - Serat, Enzim Pencernaan, Zink
✅ Dehidrasi - Air Elektrolit
✅ Sembelit - Air, Serat, Daun Senna

Siapa pernah rasa macam ni waktu bulan puasa?


Jadi, berdasarkan cadangan nutrisi ni, you all tak perlu dah nak cari2 sebab semuanya ada dah dalam Set Puasa Shaklee ni. Haaa, best kan! 

1️⃣ ESP (TENAGA) - 14g Protein dalam setiap hidangan. Protein sebagai sumber tenaga yang sihat, nutrisi harian untuk kulit yang sihat, rambut, kuku dan membekalkan tenaga anda.

2️⃣ CINCH (KENYANG) - Multivitamin, 6g serat dan 2,500mg Leusina agar kita kekal bertenaga, kenyang dengan lebih lama dan kurangkan rasa lapar ketika berpuasa. Pengganti hidangan yang sempurna untuk sahur dan berbuka. Selain membuat kita rasa kenyang, ia juga meningkatkan penghadaman anda dan menyediakan nutrien untuk memastikan anda sihat ketika berpuasa. 

3️⃣ PERFORMANCE DRINK (HIDRASI) - Gabungan 6 jenis elektrolit dan karbohidrat kompleks. Sangat menyegarkan dan menghilangkan dahaga untuk memastikan badan terhidrat.

Jom baca feedback from customer lain yang dah pernah guna Set Puasa Shaklee ni :- 






📌 Oh ya, untuk yang tengah mencari tips bertenaga time puasa, saya sarankan para pembaca untuk baca di blog kak Aizah, klik di sini ya 👉🏻 Set Puasa Shaklee

Alhamdulillah, semua dapat Shaklee Effect yang sangat positif semasa berpuasa dengan Set Puasa Shaklee ni. Jadi anda tunggu apa lagi, cepat2 order set puasa ni dengan sumai okay! Boleh Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻





Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻


Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


#MyNasShaklee #shakleemalaysia #shakleeterengganu #shakleekelantan #ShakleeEffects #shakleeindependentdistributor #pengedarshakleekualaterengganu #pengedarshakleebesut #blogmegaShaklee #Shakleethrive2023 #Shakleetriumph2023 














Comments

  1. Bestnya set puasa shaklee nie.. semoga sihat selalu, very nkce sharing 🥰

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best sangat kak wina.. hehe sebab tu ramai order set puasa shaklee ni..alhamdulillah 🤩🤩

      Delete

Post a Comment

Popular Posts