Set Shaklee Paling Saya Suka

Assalamualaikum and hi semua! Untuk yang baru baca blog ni, sumai ucapkan - Welcome to my blog! Dalam blog ni anda boleh baca macam2 tentang #MyNasShaklee (Sumai n Annas) personal weight loss journey, impian kami dengan Shaklee, set puasa Shaklee, set kurus Shaklee dan banyak lagi info2 menarik tentang kehidupan kami dengan Shaklee. So kalini saya nak share dengan anda semua tentang Set Shaklee yang paling saya suka. 

Buat pengetahuan anda, Shaklee ni ada macam2 set antaranya Set Kurus, Set Puasa, Set Imun Booster, Set Youth Skincare, Set Hamil dan Menyusu, Set Pantang, Set Kesihatan Harian dan banyak lagi. Antara set ni pula, yang paling saya suka adalah Set Kurus Shaklee atau dikenali juga sebagai Set Hello New You! Of course lah yang tu paling sumai dan anas suka sebab kami kan tengah dalam proses turunkan berat badan secara sihat gitu. So far dah masuk bulan ke-3 kami consume secara consistent set ni. Memang berkesan sangat2! Tak sabar nak tengok transformasi kami berdua nanti. 



Mesti anda tertanya2 kan, Apa yang best sangat dengan Set Kurus Shaklee ni? Haaa, jom sumai share dengan korang semua apa yang ada dalam set ni dan fungsinya kepada tubuh badan kita. 

SET KURUS SHAKLEE

Dalam set ni ada 4 produk iaitu :- 

1️⃣ Cinch

2️⃣ Omega Guard

3️⃣ Lecithin

4️⃣ Herblax





1. CINCH

Cinch Shakes ni sangat sedap, didatangkan dengan 3 perisa lazat iaitu Vanilla, Chocolate dan Cafe Latte. Favourite kami adalah perisa Cafe Latte. Pengambilan Cinch Shakes merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. Cinch juga bertindak sebagai meal replacement di mana ia akan memberikan kita rasa kenyang yang lebih lama. 



Cinch merupakan campuran protein proprietari dengan tambahan Leucine. Cinch mengandungi Soya Non-GMO di mana ia tidak diubah suai secara genetik. Apa fungsi Leucine? Leucine sangat penting bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan. Kajian klinikal khas di makmal membuktikan luecine membantu mengekalkan otot dan membakar lemak berlebihan.

Cinch juga merupakan minuman yang bebas laktos, rendah Indeks Glisemik, kaya dengan Protein, tinggi dengan serat dan mengandungi vitamin dan minerals. 

Berikut merupakan kandungannya :-

✅ Tinggi protein - 16gm protein bagi setiap hidangan

✅ Rendah Indeks Glisemik (22)

✅ Tinggi Kalsium - 350gm setiap hidangan

✅ Mengandungi 20 jenis vitamin dan minerals

✅ Ditambah dengan 2400mg Leucine

✅ Tinggi serat untuk penghadaman - 6g serat larut

✅ Tiada pewarna tiruan, pemanis, pewarna atau pengawet tambahan

✅ Bebas Laktos


Fungsi dan Manfaat Cinch Shakes :

Fungsi protein adalah untuk membina otot dan otot berfungsi untuk meningkatkan kadar metabolisme badan bagi membakar kalori. Kandungan Leucine (sejenis asid amino penting) pula mengekalkan dan memelihara otot semasa menurunkan berat badan. Jadi, Cinch yang kaya protein ini akan membantu menahan kelaparan dan membantu anda mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.

Cinch adalah PENGGANTIAN MAKANAN yang sedap dan penuh nutrisi untuk menyokong rasa kenyang :

✓ Kurangkan craving semasa berpuasa. Ianya juga bagus untuk orang dewasa berpuasa yang ingin mengurangkan rasa lapar dan meningkatkan tenaga di bulan Ramadhan.

✓ Pengurusan berat badan yang sihat, mengekalkan jisim otot

✓ Detoks

✓Sebahagian daripada rutin kecergasan. Bagi mereka yang ingin mengambil makanan yang cepat tetapi berkhasiat selepas bersenam.

✓ Hidangan yang cepat & sihat untuk hari yang sibuk

✓Memberikan bentuk badan yang lansing bagi wanita dan rapi untuk lelaki

✓ Memberikan rasa lebih bertenaga

✓ Meningkatkan keyakinan diri

✓ Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh


JADUAL PENGAMBILAN:

2 scoop untuk setiap hidangan ; 15 hidang untuk 1 canister

Boleh dimakan sebagai sarapan dan pengganti makan tengahari juga kudapan diantara waktu makan.

Sesuai diminum ketika perut kosong.


CADANGAN SUPPLEMENT:

Masalah berat badan: Sesuai diambil bersama Cinch Tea, Lecithin dan Herb-Lax untuk menurunkan berat badan dengan lebih cepat.


2. OMEGA GUARD 

Omega Guard ni memang sesuai betul kalau kita ambil as daily supplement. 

Shaklee Omega Guard mengandungi minyak ikan tulen berkepekatan tinggi. Ia menggunakan minyak ikan bergred Farmaseutikal, diiktiraf oleh Friend of the Sea di mana ianya untuk memastikan bekalan berterusan minyak ikan yang berkualiti tanpa menjejaskan alam sekitar dan dihasilkan melalui penyulingan molekul 3 peringkat untuk ketulenan dan kepekatan. Proses proprietari ini memekatkan Omega 3 dan menyingkirkan komponen bahaya seperti raksa, plumbum, arsenik dan lain2 bahan cemar. 

Selain itu juga Omega Guard mempunyai kandungan DHA dan EPA yang tinggi di mana 1 sajian memberikan 999gm asid lemak omega 3 (546mg EPA , 360gm DHA). 




OMEGA GUARD SHAKLEE UNTUK KURUS

Dalam satu kajian di Australia menunjukkan mereka mereka yang mengambil asid lemak Omega-3 dan bersenam lebih banyak membakar lemak daripada mereka yang hanya bersenam dan tidak mengambil asid lemak Omega-3. 

Satu lagi kajian di Jepun dan Czech Republic mencadangkan Omega-3 dapat menghalang pembentukan lemak hodoh pada badan dan kajian yang sama juga turut mencadangkan Omega-3 dapat membakar lebih banyak lemak.

Kebanyakan kita akan menolak untuk mengamalkan pengambilan minyak ikan oleh kerana baunya yang hanyir. Sekiranya minyak ikan yang kita makan menpunyai bau hanyir yang kuat, berkemungkinan minyak ikan itu diperolehi daripada ikan yang bersaiz besar.

Minyak ikan Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada ikan laut dalam air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.

Ikan-ikan tersebut juga mempunyai saiz yang Kecik. Bermakna kandungan toksik juga adalah lebih rendah berbanding ikan bersaiz besar.


Kebaikan Omega Guard Shaklee

🌟 Untuk Kurus

✓ Meningkatkan kadar metabolisme

✓ Meningkatkan kadar pembakaran lemak

✓ Mengawal paras lemak yang sihat

✓ Meningkatkan rasa kenyang

✓ Meningkatkan paras insulin yang sihat

✓ Mengurangkan tekanan


🌟 Untuk Tulang Dan sendi

✓ Menangani keradangan 

✓ Bertindak sebagai pelincir sendi

✓Membantu mengurangkan kekejangan sendi, bengkak dan sakit

✓ Menggalakan pergerakan dan kelenturan sendi


🌟 Untuk Minda

✓ Meningkatkan prestasi mental

✓ Memperbaiki mood secara positif

✓Mengekalkan fungsi kognitif yang sihat untuk golongan lanjut usia.

✓Menggalakkan perkembangan otak yang sihat pada bayi semasa tempoh kehamilan dan awal kelahiran. 


🌟 Untuk Jantung Yang Sihat

✓ Mengekalkan profil lipid yang sihat

✓ Mengawal tekanan darah yang sihat

✓ Memelihara saluran darah daripada tersumbat

✓ Memberikan ritma degupan jantung yang sihat 

✓ Menyokong peredaran darah yang sihat


🌟 Untuk Kulit

✓ Meningkatkan kelembapan kulit

✓Membantu membaiki keradangan kulit seperti jerawat.


🌟 Untuk Kanak-kanak

✓Anak yang pintar memerlukan pemakanan yang tinggi dengan asid lemak omega 3, DHA, EPA

✓Membantu untuk kanak-kanak fokus dalam pelajaran

✓Baik untuk diamalkan oleh kanak-kanak yang ada masalah ekzema


3. LECITHIN

Lecithin adalah sejenis molekul lemak (phosphatidylcholine) yang terdiri daripada inositol dan choline yang terdapat dalam sel hidup.

Ia disebut sebagai bermanfaat untuk banyak penyakit, termasuk:-

▪️ masalah pundi hempedu

▪️penurunan memori yang berkaitan dengan Alzheimer 

▪️ melegakan Arthritis

Lecithin digelar sebagai 'pengemulsi semulajadi'. Ini kerana lecithin memberi kesan melekat pada lelemak.

💥 Lecithin ini yang akan menyebabkan lemak terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding mambran.

Kesistimewaan Leicthin Shaklee

Ia diekstrak daripada kacang soya organik. 

Setiap kapsul mengandungi 518 mg Lecithin soya termasuk 80 mg kolin dan 48 mg inositol. 




Kelebihan Lecithin 

Supplement 'Pemecah' Lemak  yang bukan sekadar menurunkan berat badan. 

✅ Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. 

Ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti tekanan darah tinggi, stroke,penyakit berkaitan hati, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000 - 7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yang sebegini. 

✅Membantu menurunkan berat badan.Ia bertindak mengemulsikan lemak (ianya memecahkan lemak). Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. 

✅Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel2 badan. Tanpa Lecithin yang mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan-banyak kimia dari persekitaran yg tercemar,bahan2 logam, dadah, bahan tambah dalam makanan, racun serangga, dll .. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2. Jadi dengan menambahkan pengambilan Lecithin sebagai pemakanan tambahan harian, pasti ianya keputusan yg bijak. 

✅Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati. 

✅  Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin. 

✅Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida. 

✅ Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan. 

✅Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.

✅ Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi, hay fever, asma, bronkitis dan emphysema. 

✅ Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman. 

✅ Lecithin adalah zat utk kecantikan. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema. 

✅ Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause. 

✅Lecithin bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE. BILE ni fungsinya plak mencairkan lemak dan Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan. 


4. HERBLAX

Herb Lax mengandungi daun senna yang berfungsi untuk mengelakkan sembelit kerana sangat bagus untuk kesihatan usus dan lancarkan sistem pencernaan. Semasa Detox Program, usus yang sesak dengan toksin dan bahan lain yang menyekat pergerakan usus akan cuba disingkirkan.

Detoks adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin,lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. 

Apabila usus kita bersih,barulah badan kita dapat serap nutrient dengan baik.

Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrient pada kadar paling optimum.



Herblax Shaklee mengandungi 9 herba semulajadi :

🌱alfalfa leaves

🌱senna leaves

🌱anise seed

🌱blue malva flower

🌱buckhorn bark

🌱licorice root

🌱rhubarb root

🌱fennel seed

🌱culver's root


Kebaikan Herblax Shaklee

✅ pembersihan najis yang tersekat.

✅merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.

✅ membantu masalah sembelit.

✅tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi.

✅ mengempiskan perut.

✅ membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.


Okay guys, itu sahaja untuk entry kalini. Kat sini saya sertakan sekali real result daripada customer shaklee yang consume Set Kurus Shaklee atau Hello New You Set ni. Haaaa, best kan! Nantikan turn #MyNasShaklee pulak okay, doakan juga kami dipermudhkan segala urusan untuk melalui weight loss journey ni, Aamiin. 








So for those yang nak dapatkan set ni atau nak borak2 pasal Shaklee pon boleh je Whatsapp terus sumai di nombor bawah ni, just click the link ya 👇🏻

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664

https://wa.me/60122505664


Jom follow #MyNasShaklee di akaun sosial media kami 👇🏻

Facebook : Sumaiyah M Zulkifli

Instagram : @sumailee

Tiktok : @sumaimz


 

#MyNasShaklee #shakleemalaysia #shakleeterengganu #shakleekelantan #ShakleeEffects #shakleeindependentdistributor #pengedarshakleekualaterengganu #pengedarshakleebesut #blogmegaShaklee #Shakleethrive2023 #Shakleetriumph2023 





Comments

Popular Posts